David Guetta-Nothing, But The Beat

. 2011. augusztus 30., kedd
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Ha egy szórakozóhely hajlékául szolgál a dance, illetve house műfaj alá kategorizált zenének, szinte mérget lehet rá venni, hogy tíz remixelt számból nagyjából hét a francia származású David Guettára vezethető vissza, aki a DJ-kedésből összeszedett tudományát gyakran bocsátja kollaborációba közismert tengerentúli jobbára mainstream előadókkal. Van, aki jobban bukik az efféle együttműködésekből keletkezett langymeleg nyúlós ragacsos tucat slágerekre, és van, aki az állcsúcson vágós brutális elektronikus keveréseit részesíti előnyben (Jelen!). Milyen szerencse, hogy Guetta mind a két ízlést kielégíti a vadonatúj Nothing, But The Beat albumán, egy-egy komplett lemezt szánva rájuk.

Az elsőn az inkább a kereskedelmi rádiókba szánt egy, vagy két fős társulásai terpeszkednek el, s ezeknek a zömét- tudom, általában ezzel a véleményemmel egyedül vagyok-, elnagyolt és felszínes futószalagon előállított műanyagnak tartom, és jó néhány löket rövidre van ahhoz szükségem, hogy a magam kissé kooridnálatlan mozgás kultúrámmal ropjam rájuk. Persze egy partizánkodós éjszakához- és ismerjük be, David Guetta szigorúan ahhoz dukál-, én se igénylem a magvas, mély tartalommal bíró, életigazságokat feszegető dalszövegeket, és a túlzott komplexséget, szóval akadt pár derék módon elkészített munka, ami elnyerte a tetszésemet, és amiről úgy gondolom, hogy valamilyen szinten kimagaslik a többi közül: I Just Wanna Eff-hez hasonló pajzánkodásra mindig vevő vagyok, a zseniális öncenzúra pedig még jól meg is fejeli, továbbá azt senki sem fogja elfelejteni Chris Brownnak, hogy a szart is kiverte szegény Rihannából, de a Lil' Wayne-el való közösködés egy meglepően jó számot hozott a konyhára, az I Can Only Imagine-t. Siának pedig nagyon megörültem, mert mérsékeltebb ismerettségre ellenére, de csak felfért a CD-re, a Titanium című dal erejéig.

A második korong gyakorlatilag két szerzemény-The Future, Dreams-, kivételével egy az egyben felért nekem egy auditív orgazmussal, amely a Glasgow-nál csúcsosodott ki. Mondhatni kis híján csont nélkül betalált. Így ennek a két CD-re szétosztott repertoárnak egy 10/7-et szavazok meg.

Máté

ads